bERMINAT mENyERTaI kURSUs?

Nama penuh:
No. I/C:
Alamat:
No. Tel/Hp:
Email:
Kursus yang ingin disertai:
Cara Pembayaran:
cadangan kursus dan lokasi (sekiranya ada):

create form

Sunday, May 17, 2009

Serang.. LIpASSSSSSSSSSSSSS.....

ehmm hari ni hari Ahad, 17 Mei 2009..
cadangnya nak mengikut cikabeku..ehh silap hehe sori muni..
cadang nak ikut cik abe ke kelas memasak dia..hari ni diaorang masak makaroni bakar dengan mashed potato
tapi lepas je subuh pagi tadi memang tak larat tul nak angkat mata dah..
sungguh-sungguh..maybe penangan berdiri potong kain tu..aduhhh

tido punya tido..tup2 pukul 11 baru bangun..hah ambik kau..
tapi bak kata Mr Manager '
ada aku peduli'

bangun..mandi..masak megi sebagai brekfes..pastu ku mula menyelongkar..segenap ceruk dapur..
sebijik dah mcm mak indon..keluarkan semua benda2 dalam kabinet..segala sudu2, bekas2 plastik..periuk lambak je kat belakang umah..

aku buat 3 keje dalam satu masa...
1. kemas dapur..
2. basuh baju...bukan susah pun..tak dalam mesin je..hehe
3. buat dadih..masak dadih n sejukkan.dgn harapan lepas siap mengemas nak makan..sedap tu makan sejuk2...

operasi bermula...kul 11.30 pagi
lepas dah kuarkan semua tu..
aku basuh smula semuanya..ehhh geram tul ngan lipas ni..dah la taik berlonggok..busuk lak tu
pastu kuarkan semua kabinet n basuh..ehhmm bertempek taik lipas
pastu curah air kat seluruh bahagian dapur tu..
ku mula la memberus..jumpa mana2 lipas aku ketuk je..memang hari tu jadi pembunuh kejam
cuci punya cuci..basuh punya basuhh...mak aiii tgk2 pukul 3.30 , wahhh tak solat zohor lagi..
mandi2 n solat

pastu tunggu dapur kering skit..cik abe balik dalam kul 4.00 ptg,
aku mula la masak tuk makan silam (siang malam) hehehe
masak sempoi je..letih bangat
masak daging ala mak slalu masak
goreng kacang berendi
wak budu nak cicah ngan daging..

lepas makan sambung kemas smula...
kemas sampai la kul 7.00
buang mana2 yang tak patut..
kira buat 5S la...
then bawak masuk sumer barang2 dalam umah..tak masukkan dalam kabinet pun..nak letak ubat gegat sehabis baik punye - ada cadangan tak?

malam..
lepas solat maghrib memang rebah terus..
tapi yang best tu tepat jam 10.30 aku terbangun..hehehe
mcm tau2 je siri feverite aku GHOST..
tak tau la kenapa..aku memang suka lakonan cheryl samad ni..

pastu terus tak leh tido sampai kul 3.00..layan mate kat tv sambil mengemas..kul 2.30..rasa lapar yang amat..tgk nasik dalam periuk ada lagi..so aku goreng je telur..kira sahur la..hehehe..lepas makan..solat isya'..
layan tv jap pastu terus tertido.....

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

0 Comments:

Post a Comment